V současné době se velmi diskutuje otázka státních maturit. V případě neslyšících je otázka ještě zajímavější, neboť se řeší, jakým způsobem mají být oni z jazyka, který je pro ně cizím jazykem, zkoušeni. Čeština je pro neslyšící velmi důležitým jazykem, protože je to jazyk, ve kterém jsou nuceni se vzdělávat. Aniž bychom si to uvědomovali, neslyšící pokud chtějí získat potřebné vzdělání a následně se uplatnit ve společenském či pracovním životě, musí být nutně bilingvní. Jaké metody pro výuku českého jazyka pro neslyšící jako cizího jazyka se u nás uplatňují? Jaký mají efekt? Jak vnímají výuku sami neslyšící? Jak se oni cítí být připraveni na státní maturity? Jak vnímají státní maturity sami učitelé neslyšících či zpracovatelé maturit? Tyto otázky a ještě mnoho dalších se vám pokusíme zodpovědět v našem následujícím TKN.
Moderátoři: Radka Nováková, Petr Vysuček
tlumočník do českého znakového jazyka: Naďa Dingová