V Austrálii v kavárně Tradeblock Café pomáhá nová aplikace pro iPad sluchově postiženým lidem vstoupit do pracovního procesu. Kavárnu, kde pracují neslyšící studenti z Viktoriánské školy pro neslyšící, založila učitelka Amanda Joyceová poté, co navštívila restauraci provozovanou neslyšící rodinou ve Vietnamu.
verze zprávy s překladem do ČZJ
Díky technologii a novému grantu od Australského centra pro sociální rozvoj mohou nyní zákazníci v kavárně komunikovat s personálem pomocí australského znakového jazyka (Auslan). Nejprve si prohlédnou video, kde je jejich objednávka přetlumočena do znakového jazyka a poté ji zkoušejí sami ukázat. Pro případ, že by se jim to nepovedlo, se jejich objednávka zobrazuje (tlumočená na videu tlumočníkem) také neslyšícímu personálu.
Pro většinu neslyšících zaměstnanců kaváren je angličtina jejich druhým jazykem, což jim komplikuje hledání práce na celý úvazek. Zaměstnavatelé se totiž často obávají přijmout neslyšící, protože mají strach z komunikace s nimi.
Aplikace v iPhonu obsahuje více než 800 slov, která do Auslanu tlumočí dva tlumočníci.