Kancelář veřejného ochránce práv nově zřídila infolinku pro osoby se sluchovým postižením. Infolinka funguje od července 2020 a probíhá prostřednictvím transkriptu. Je určena nejen osobám, které mají sluchové postižení či potíže, ale i cizincům, kteří nerozumí plně českému jazyku.
Infolinka pro osoby se sluchovým postižením
Veřejný ochránce práv poskytuje lidem informační poradenství buďto osobně, emailem nebo telefonicky. Telefonická podpora je nyní nově dostupná také osobám se sluchovým postižením. Ti mohou využít tzv. transkript neboli textový hovor se simultánním přepisem. Ten je k dispozici zde. Služba transkriptu je bezplatná a je k dispozici ve všední dny 9-18 hod. Klient (stěžovatel) vyplní své telefonní číslo a zmáčkne tlačítko “zavolejte mi”. Čeká na zpětnou vazbu a telefonické spojení.
Na co funguje infolinka?
Infolinka vám může napomoci tehdy, pokud řešíte nějakou životní situaci či problém a potřebujete vědět, jestli Vám s tím veřejný ochránce práv může pomoci, nebo máte jakýkoliv dotaz.
Cílová skupina
Infolinka byla zřízena osobám se sluchovým postižením. Do této obecné kategorie spadají kromě neslyšících také senioři (stařecká nedoslýchavost, hluchota) nebo cizinci (kteří neovládají plně cizí (český) jazyk a je pro ně jasnější či srozumitelnější komunikace v psané podobě).