Sdružení českých spotřebitelů připravilo nové překlady informací pro spotřebitele v českém znakovém jazyce. Také nově zpracovalo téma "Nekalé praktiky podomních prodejců" a "Informace o institutu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů"
překlad do ČZJ
Záměrem Sdružení českých spotřebitelů (SČS) je posilovat postavení spotřebitelů na trhu zlepšováním jejich informovanosti a znalostí s důrazem na zásadu jejich osobní odpovědnosti za své konání; specifická pozornost je věnována zvláště zranitelným spotřebitelům, kteří
se hůře dokážou sami ochránit.
Jednou ze skupin, na kterou se v rámci našich preventivně-‐osvětových kampaní řadu let zaměřujeme, jsou zdravotně postižení, kteří patří mezi výrazně citlivou a zvlášť zranitelnou skupinu spotřebitelů.
Od roku 2012 zprostředkováváme zpřístupňování informací
o spotřebitelské problematice osobám neslyšícím a nedoslýchavým a osobám nevidomým a slabozrakým.
Pro neslyšící jsou spotřebitelské informace zpřístupněné ve formě videopřekladů ve znakovém jazyce.
V roce 2016 jsme nechali videopřeklady přepracovat ve spolupráci se společností Deaf Friendly do nové grafické úpravy a zároveň pro ně vytvořily na stránkách SČS samostatnou sekci pod názvem Rady pro Neslyšící.
Se Sjednocenou organizací nevidomých a slabozrakých
jsme připravili převod spotřebitelských informací pro
Digitální knihovnu dokumentů. Ta disponuje unikátním systémem pro zpřístupnění tištěných knih, časopisů a
textů pro potřeby zrakově postižených (http://www.kdd.cz).
Do digitální podoby byly v rámci projektu převedené dvě
níže zmíněné publikace (
zde).
V letošním roce jsme se zaměřili na zpracování tématu nekalých praktik podomních prodejců, druhým tématem je
informace o institutu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, které funguje od loňského roku. Obě témata – převedená do znakového jazyka i digitální podoby jsou
k dispozici také v tištěné a elektronické podobě – publikace
„Jak se bránit nekalým praktikám podomních prodejců“
zde a „Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů“
zde .
Pevně věříme, že informace zprostředkované neslyšícím a
nevidomým pomáhají naplňovat strategii Sdružení českých spotřebitelů vyjádřenou sloganem: „JEN POUČENÝ SPOTŘEBITEL
SE MŮŽE ÚČINNĚ BRÁNIT“.
Další informace poskytnou Lenka Bergmannová a Libor Dupal
Lenka Bergmannová, projektová manažerka SČS;
tel: +420 261 263 574,
e‐mail:
bergmannova@regio.czIng. Libor Dupal, předseda SČS
tel.: +420 261263574
mobil: +420 602 56 18 56,
e‐mail:
dupal@regio.czwww.konzument.cz