zobrazeno: 1349x
26/10/2016 11:16

Spotřebitelské informace pro neslyšící v roce 2016

Sdružení českých spotřebitelů připravilo nové překlady informací pro spotřebitele v českém znakovém jazyce. Také nově zpracovalo téma "Nekalé praktiky podomních prodejců" a "Informace o institutu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů"

překlad do ČZJ

Záměrem Sdružení českých spotřebitelů (SČS) je posilovat postavení spotřebitelů na trhu zlepšováním jejich informovanosti a znalostí s důrazem na zásadu jejich osobní odpovědnosti za své konání; specifická pozornost je věnována zvláště zranitelným spotřebitelům, kteří
se hůře dokážou sami ochránit.

Jednou ze skupin, na kterou se v rámci našich preventivně-­‐osvětových kampaní  řadu let zaměřujeme, jsou zdravotně postižení, kteří patří mezi výrazně citlivou a zvlášť zranitelnou skupinu  spotřebitelů.

Od roku 2012 zprostředkováváme zpřístupňování informací
o spotřebitelské problematice osobám neslyšícím a nedoslýchavým a osobám nevidomým a slabozrakým.

Pro neslyšící jsou spotřebitelské informace zpřístupněné ve formě videopřekladů ve znakovém jazyce.

V roce 2016 jsme nechali videopřeklady přepracovat ve spolupráci se společností Deaf Friendly do nové grafické úpravy a zároveň pro ně vytvořily na stránkách SČS samostatnou sekci pod názvem Rady pro Neslyšící.

Se Sjednocenou organizací nevidomých a slabozrakých
jsme připravili převod spotřebitelských informací pro
Digitální knihovnu dokumentů. Ta disponuje unikátním systémem pro zpřístupnění tištěných knih, časopisů a
textů pro potřeby zrakově postižených (http://www.kdd.cz).
Do digitální podoby byly v rámci projektu převedené dvě
níže zmíněné publikace (zde).

V letošním roce jsme se zaměřili na zpracování tématu nekalých praktik podomních prodejců, druhým tématem je
informace o institutu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, které funguje od loňského roku. Obě témata – převedená do znakového jazyka i digitální podoby jsou
k dispozici také v tištěné a elektronické podobě – publikace
„Jak se  bránit nekalým  praktikám podomních prodejců“
zde a „Mimosoudní  řešení spotřebitelských sporů“ zde .

Pevně věříme, že informace zprostředkované neslyšícím a
nevidomým pomáhají naplňovat strategii Sdružení českých spotřebitelů vyjádřenou sloganem: „JEN POUČENÝ SPOTŘEBITEL
SE MŮŽE ÚČINNĚ BRÁNIT“.

Další informace  poskytnou Lenka  Bergmannová a Libor Dupal

Lenka Bergmannová, projektová manažerka SČS;
tel: +420 261 263 574,
e‐mail: bergmannova@regio.cz

Ing. Libor Dupal, předseda SČS
tel.: +420 261263574
mobil: +420 602 56 18 56,
e‐mail: dupal@regio.cz
www.konzument.cz
autor: Lenka Bergmannová
Email Print
sdílet na Facebooku     Google záložky          vybrali.sme.sk vybrali.sme.sk



Další oznámení v této rubrice od autora webmaster
24/12/2021
Vánoční pohádky pro neslyšící v ČT
06/09/2021
Koronavirus v září
20/01/2021
Sociální služby Tichého světa v době covidové
22/10/2020
Smět se bude jen do práce a na procházku, obchody zavřou.
09/10/2020
Nová opatření proti koronaviru od 12. 10. 2020
11/08/2020
Ombudsman zřídil infolinku pro osoby se sluchovým postižením
05/05/2020
Informační linky k onemocnění COVID-19 mohou použít díky online přepisu hovoru i neslyšící
06/02/2020
Přehled změn u příspěvků na kompenzační pomůcky
18/03/2019
Čichové pexeso nebo největší semeno na světě? INSPO ukáže, jak poznávat květiny všemi smysly
07/01/2019
Začala registrace na konferenci INSPO 2019
30/10/2018
Tiché osudy aneb Neslyšící vyprávějí
19/09/2018
Královská cesta pro neslyšící
Diskuze a názory k článku

Vložit příspěvek
kurz?vapodtr?en?Srtike ThroughGlowst?nov?n?Maqueeform?tovan? textzarovnat dolevavycentrovatzarovnat dopravaodkazEmail Linkhorn? indexdoln? indexuvozovkyListHelp


Pro vložení příspěvku k článku se musíte přihlásit. Nemáte login? Zaregistrujte se. Registrace je zdarma

Login 
Přihlašovací jméno:

Heslo:

zapamatovat Zaregistruj se, je to zdarma!
Zapomněl(a) jsi heslo?

jsme na facebooku 

uživatelé 
Online
registrovaní: 0
neregistrovaní: 4
celkem: 4
Přihlášení

ikonka 

aktuality 

RSS kanály 

[CNW:Counter]