Vážení přátelé, mám velkou radost, že Vám dnes mohu představit naši organizaci ve zbrusu novém kabátě – s novým názvem a logem, které propojí všechny naše projekty jednotným a jasným symbolem pomoci neslyšícím.
S příchodem podzimu se APPN, o. p. s. (Agentura pro neslyšící), která již 8 let pomáhá lidem se sluchovým postižením, rozhodla pro změnu názvu a přejmenovala se na Tichý svět, o. p. s.
Spolu s APPN dostala nový název a vizuální podobu i sesterská organizace 365, o. p. s., a její projekty Tichá kavárna, Tichá pekárna, Tichá linka (dříve online tlumočnická služba), Tiché zprávy (dříve Zprávy pro neslyšící).
Chceme, aby Tichý svět fungoval jako brána do světa neslyšících. Logo vychází z nápadu zachytit zvuk i ticho současně a pojetí grafičky Šárky Fléglové vyjadřuje ticho ne jako tichou čáru, ale jako zvukový záznam toho, co vidí neslyšící očima a srdcem.
Věříme, že se Vám změna bude líbit a že s Vaší pomocí se Tichý svět již brzy stane symbolem pomoci neslyšícím v České republice.
Více informací naleznete v tiskové zprávě:
TISKOVÁ ZPRÁVA V Praze 6. 10. 2014
Tichý svět, o. p. s., Vás zve do světa neslyšících
Obecně prospěšné společnosti APPN a 365 se s počínajícím podzimem představují ve zbrusu novém kabátě – s novým názvem i logem, které propojí všechny jejich projekty jasným symbolem pomoci neslyšícím – Tichý svět.
APPN, o. p. s. (Agentura pro neslyšící), která již 8 let pomáhá tisícům lidí se sluchovým postižením, se rozhodla pro změnu názvu i vizuální komunikace. Nově se jmenujeme Tichý svět.
„Nyní je na první pohled znát, komu pomáháme. Vyjádření ticha propojí všechny naše stávající i budoucí projekty, které ve svém názvu budou pracovat se slovem tichý. Některé jsme proto přejmenovali – např. Online komunikační centrum na Tichou linku či Zprávy pro neslyšící na Tiché zprávy apod. Přejmenována byla také naše sesterská organizace 365, o. p. s., která provozuje mimo jiné Tichou kavárnu a Tichou pekárnu. V nejbližších dnech dojde ke změně jejího názvu na Tichý svět – chráněná pracoviště, o. p. s. Věříme, že Tichý svět se brzy stane symbolem pomoci neslyšícím a osloví srdce lidí,” objasňuje ředitelka Marie Horáková impuls ke změně.
„Logo vychází z nápadu zachytit zvuk a ticho. Celá typografie loga je jakoby zvukový záznam se všemi linkami,” vysvětluje autorka loga grafička Šárka Fléglová. „Nechtěla jsem znázornit ticho jako
rovnou čáru, protože neslyšící zvuk vnímají, jen jinak – např. otřesy v zemi, tlukot srdce. Mnoho z nich má zbytky sluchu a i ti, kteří neslyší vůbec, poslouchají svět očima a srdcem.”
Nová loga získaly i projekty Tichá kavárna, Tichá pekárna, Tiché zprávy a Tichá linka. Bylo využito stejné typografie, odlišují se piktogramem, který charakterizuje zaměření projektu. V následujících týdnech dostanou novou podobu i webové stránky www.tichysvet.cz a www.tichakavarna.cz, www.tichalinka.cz a www.tichezpravy.cz.
„Mám z výsledku velkou radost. Věřím, že nový název a jednoznačná linka mezi projekty přinese neslyšícím v České republice pozornost, kterou si zaslouží. Tichý svět mnoho let odvádí pro lidi se sluchovým postižením fantastickou práci, jen o tom není tolik slyšet. Věřím, že to se nyní změní,” řekla Martina Kaderková, autorka projektu Světluška a Kavárna POTMĚ, která na rebrandingu a nové korporátní identitě spolupracovala.
„Pro příští rok máme velké plány, mimo jiné i ve výuce znakového jazyka. Každý slyšící člověk umí minimálně 50 znaků znakového jazyka a my bychom Vás rádi naučili více. Jak to uděláme je ještě tajemství, ale mohu Vás ubezpečit, že to zvládne úplně každý. Když půjdeme neslyšícím naproti, nebudou se ve vlastní zemi cítit jako cizinci, a to za to stojí,” ujišťuje ředitelka Marie Horáková s tím, že o Tichém světě ještě hodně uslyšíme.
Více informací Vám rádi poskytneme na níže uvedených kontaktech.
Marie Horáková, ředitelka
marie.horakova @ tichysvet.cz
mobil: 605 253 123
Michal Hrbek, public relations
michal.hrbek @ tichysvet.cz
mobil: 602 635 487