Informace o situaci Centra (CZTN) a tlumočnických služeb
Od 11. 4. 2011 Centrum zprostředkování tlumočníků pro neslyšící pozastavilo zprostředkovávání a proplácení tlumočnických služeb z důvodu dočerpání první zálohy dotace MPSV. Celá tato situace byla způsobena snížením dotací pro poskytovatele sociálních služeb ze strany MPSV.
Dne 16. 5. bude zprostředkování a proplácení tlumočnických služeb opět spuštěno, jelikož ASNEP byla doručena další splátka dotace od MPSV.
Omezení v proplácení se bude týkat pouze těchto účelů:
- semináře, přednášky, náboženství, kulturní akce, hostiny, autoškola. Všechny další účely, které budou Centrem hrazeny budou pečlivě zvažovány koordinátorem v souladu s finanční situací Centra.
Pracovní doba Centra zůstává omezena:
PO 7-17 hod. UT 9-15 hod. ST 9-15 hod. CT 9-15 hod. PA 7- 17 hod.
S MPSV ASNEP nadále komunikuje. Zasílá do kanceláře MPSV každý týden zprávy o vývoji neutěšené situace. Informujeme také veřejnost prostřednictvím médií (WEBlik Komory, publicistické pořady ČT, TKN, Prima).
V červnu bude projekty, které získaly v dotačním řízení MPSV méně jak 50 % finančních prostředků, znovu přehodnocovat komise MPSV. Zhruba začátkem července se ASNEP dozví výsledek. Ministr práce a sociálních věcí p. Drábek slíbil navýšení prostředků pro poskytovatele. Ale není jisté, zda to bude splněno. O všem vás budeme informovat. Jako jedna z krajních možností upozornění na zoufalou situaci se jeví demonstrace.
Informace pro klienty
• Neváhejte se obrátit na Centrum. Rádi vám vše vysvětlíme. Můžete psát sms, e-mail, fax, video přes tokbox nebo přijít osobně. • Podpořte Asnep vyjádřením vašeho názoru na současnou situaci v tlumočnických službách. • Zasílejte svá vyjádření (např. přiblížení situace, kdy jste potřebovali tlumočníka a nemohli jste si ho objednat; jak jste se cítili a jak jste to nakonec vyřešili). Vaše připomínky a stížnosti budeme shromažďovat v Centru a poté je jednou týdně zašleme na MPSV. Stížnosti můžete zasílat v českém znakovém jazyce i písemně. Pokud si nejste v češtině jisti, operátor vám rád pomůže s úpravou českého jazyka. Všechny reakce zasílejte na adresu ASNEP, Hábova 1571, Praha 5, PSČ: 155 00.
Informace pro tlumočníky
• Neváhejte se obrátit na Centrum. Rádi vám vše vysvětlíme. • Můžete nám pomoci jakoukoli formou. Situaci by pomohlo, pokud byste na adresu zaslali ASNEP vaše názory a reakce. Ty následně předáme MPSV. • Pokud vás klient požádá o pomoc se sepsáním stížnosti na současný stav, prosíme o vaši spolupráci.