V roce 2017 byla v Tichých zprávách vysílána zpráva o tom, že Komerční banka (KB) od 1. června 2017 spustila svůj pilotní provoz služby Online simultánní přepis mluvené řeči. Tuto nezastupitelnou komunikační službu provozuje sociální firma Transkript online s.r.o., která je úspěšným zaměstnavatelem osob se zdravotním postižením.
Jak na KB funguje služba přepisu?
Služba funguje na jednoduchém principu. Požádáte bankovního poradce o přepis mluvené řeči, a ten se telefonicky spojí s přepisovatelem. Vy následně na monitoru počítače sledujete doslovný přepis toho, co poradce říká. Na to následně můžete bezprostředně reagovat, doptávat se (neslyšící i psanou formou například na papír) atd. Službu si nemusíte dopředu objednávat.
Banka službu zajišťuje ve spolupráci se sociální firmou Transkript online.
Kde je služba přepisu v KB dostupná?
Tato služba fungovala zatím jen na pěti pobočkách – dvě byly v Praze, další pak v Liberci, Zlíně a Brně. Aktuálně je služba eScribe dostupná na 207 pobočkách a je poskytována bezplatně.
Na následujícím odkazu se můžete podívat, na kterých pobočkách bank (Komerční banka, ČSOB/Era) je dostupná služba přepisu:
ZDENaše Tichá linka nabízí online tlumočení a online přepis pro neslyšící z celé České republiky. Služba funguje zcela zdarma, stačí se zaregistrovat:
https://www.tichalinka.cz/