zobrazeno: 1511x
30/10/2015 15:02

Neslyšící mohou v České spořitelně využít tlumočení do znakového jazyka

Lidé se sluchovým postižením mohou ve 26 vybraných pobočkách České spořitelny využít online tlumočení do znakového jazyka. Pro tlumočení banka využívá spolupráce s obecně prospěšnou společností Tichý svět. Tlumočení si mohou do vybrané pobočky objednat od 19. října 2015 na nově spuštěném webovém portálu České spořitelny bankabezbarier.cz. Najdou na něm také přehledné informace o všech službách, které banka lidem s postižením nabízí.

„Návštěva pobočky má být příjemný zážitek pro všechny klienty, tedy i pro ty s handicapem.

Naše kolegy postupně školíme a v současné chvíli máme již více než 40 poboček certifikovaných jako Přátelské místo. Ve všech našich pobočkách navíc mohou lidé, kteří se prokáží průkazem OZP, využít přednostního obsloužení nebo výběrů hotovosti na pokladně bez poplatku,“ uvedla Marta Krejcarová, ředitelka úseku Komunikace České spořitelny.

“Velkou pomocí je i nově vzniklý web, na kterém lidé s postižením najdou přehledně na jednom místě vše, co jim návštěvu pobočky zjednoduší,” doplnila Marta Krejcarová.

Česká spořitelna nově vzniklou spoluprací s Tichým světem efektivně podpořila plnohodnotné využívání bankovních služeb klienty se sluchovým handicapem. „Velice si vážíme vstřícného kroku České spořitelny směrem k neslyšícím uživatelům znakového jazyka, kteří si tak budou moci vyřídit vše potřebné. Věříme, že naše Tichá linka přispěje k jejich větší jistotě při hospodaření s financemi,“ ocenila vzájemnou spolupráci Marie Horáková, ředitelka Tichého světa.

Pro využití služby online tlumočení a on-line přepisu se klienti nejprve zaregistrují na webu bankabezbarier.cz v sekci pro neslyšící a nedoslýchavé. Následně si z formuláře vyberou jednu z 26 poboček, kde je služba k dispozici, a vyplní důvod návštěvy, datum a čas. Během schůzky s pracovníkem je po celou dobu přítomen online tlumočník. Klienti tak vidí buď tlumočníka přímo na obrazovce, nebo záznam rozhovoru okamžitě přepsaný na displeji tabletu. Banka však myslí na klienty se sluchovým handicapem i v jiných pobočkách, kde mohou využít indukční smyčky pro
zesílení a zkvalitnění zvuku.

Česká spořitelna poskytuje klientům se zdravotním postižením dlouhodobě celou řadu speciálních
služeb. Postupně rozšiřuje pobočky a bankomaty, které jsou jednoduše dostupné například pro vozíčkáře či jinak tělesně znevýhodněné, pro klienty se zrakovým handicapem má přes 680 bankomatů se zvukovým výstupem a také postupně zvyšuje počet poboček s hlasovým systémem Dynasis, který klienty navede v pobočce správným směrem.

Bezbariérovost České spořitelny pozitivně hodnotí například zástupci Sjednocené organizace nevidomých a slabozrakých (SONS), v roce 2014 ji navíc sami lidé s handicapem vybrali v soutěži banka roku jako vítěze ocenění Banka bez bariér.

Více informací o službě Tichá linka najdete na webových stránkách www.tichalinka.cz.
zdroj: Tichý svět, o. p. s.
Email Print
sdílet na Facebooku     Google záložky          vybrali.sme.sk vybrali.sme.sk



Další oznámení v této rubrice od autora webmaster
25/07/2019
Přepisovatel v Komerční bance je dostupný na více pobočkách
04/03/2019
Aplikace Actiview – tlumočení filmů do amerického znakového jazyka
23/01/2019
Konference INSPO udává technologické trendy
30/10/2018
Simultánní přepis odstraňuje komunikační bariéry na více způsobů
10/10/2018
23. září je Mezinárodním dnem neslyšících: Tichá linka má své uplatnění v ČSSZ a na ÚP ČR
18/05/2018
Aplikace Pexeso – dárek pro neslyšící děti ke Světovému dni sluchu
16/04/2018
INSPO 2018: Technologie usnadňují život lidem s různým zdravotním postižením
26/03/2018
Komerční banka rozšiřuje svoji podporu klientům s poruchou sluchu
10/12/2017
Cena Nadace Vodafone Rafael: 200 000 korun pro neziskovku
01/09/2017
Mobilní aplikace nabízí přepis i tlumočení
01/09/2017
Vznikla nová služba pro osoby s postižením sluchu, zajišťovat ji budou nevidomí
22/05/2017
Mobilní aplikace, která zpříjemní život neslyšícím v ČR
Diskuze a názory k článku

Vložit příspěvek
kurz?vapodtr?en?Srtike ThroughGlowst?nov?n?Maqueeform?tovan? textzarovnat dolevavycentrovatzarovnat dopravaodkazEmail Linkhorn? indexdoln? indexuvozovkyListHelp


Pro vložení příspěvku k článku se musíte přihlásit. Nemáte login? Zaregistrujte se. Registrace je zdarma

Login 
Přihlašovací jméno:

Heslo:

zapamatovat Zaregistruj se, je to zdarma!
Zapomněl(a) jsi heslo?

jsme na facebooku 

uživatelé 
Online
registrovaní: 0
neregistrovaní: 5
celkem: 5
Přihlášení

ikonka 

aktuality 

RSS kanály 

[CNW:Counter]