zobrazeno: 2537x
03/08/2010 22:32

I neslyšící díky novým technologiím mohou telefonovat

Neslyšící nebo nedoslýchaví lidé se musí vypořádat s celou řadou problémů, o kterých zdravý člověk ani nepřemýšlí. Například obyčejné volání mobilním telefonem. V České republice mohou jedinci s takovýmto zdravotním omezením použít asistenční linku, kterou provozuje Telefónica O2.

V praxi funguje operátor jako tlumočník, neslyšícímu přepisuje obsah hovoru do textové formy, a dokonce podle jeho instrukcí dokáže zařídit i jednání s úřady, domluvit návštěvu u lékaře a další potřebné záležitosti každodenního života. Komunikace s operátorem probíhá například pomocí SMS, elektronické pošty nebo ICQ. Službu provozuje O2 zdarma a nonstop.

Speciální linku pro neslyšící zřídila také společnost T-Mobile, ve spolupráci s Pražskou policejní správou. Díky ní mohou lidé se sluchovým postižením komunikovat s policií již od poloviny roku 2006 prostřednictvím SMS zpráv.

Kontakty pro neslyšící
Asistenční služba od O2 (SMS)     722 147 147
Služba pro neslyšící od O2 (ICQ) 593 439 364
Tísňová linka T-Mobilu (SMS)     603 111 158

Na vývoji speciálního systému pro neslyšící se podílí také Vodafone. Ten umožňuje neslyšícím dorozumět se na přednáškách či úřadech tím, že přepisuje mluvenou řeč na dálku. K přepisovateli se hlas přenáší pomocí internetu a neslyšící si může přepis přečíst kdekoli, kde se zrovna nachází.

Na projektu pracuje s operátorem také Výzkumné a vývojové centrum pro mobilní aplikace ČVUT a Česká unie neslyšících.

Vodafone pracuje také na systému Senior inspect, který pomocí technologií GSM, GPRS a GPS snímá polohu seniora, či hendikepovaného člověka. A to ať je doma, nebo venku. Systém nabízí kontakt s nonstop dispečinkem a umožňuje okamžitě přivolat pomoc, rodinu, nebo odhalit dlouhou nečinnost pacienta. Systém vyvíjí 1. Lékařská fakulta Univerzity Karlovy společně se společností Clevertech a občanským sdružením Život 90.
autor: Miroslav Fišer
zdroj: novinky.cz 6.6.2010
Email Print
sdílet na Facebooku     Google záložky          vybrali.sme.sk vybrali.sme.sk



Další oznámení v této rubrice od autora webmaster
25/07/2019
Přepisovatel v Komerční bance je dostupný na více pobočkách
04/03/2019
Aplikace Actiview – tlumočení filmů do amerického znakového jazyka
23/01/2019
Konference INSPO udává technologické trendy
30/10/2018
Simultánní přepis odstraňuje komunikační bariéry na více způsobů
10/10/2018
23. září je Mezinárodním dnem neslyšících: Tichá linka má své uplatnění v ČSSZ a na ÚP ČR
18/05/2018
Aplikace Pexeso – dárek pro neslyšící děti ke Světovému dni sluchu
16/04/2018
INSPO 2018: Technologie usnadňují život lidem s různým zdravotním postižením
26/03/2018
Komerční banka rozšiřuje svoji podporu klientům s poruchou sluchu
10/12/2017
Cena Nadace Vodafone Rafael: 200 000 korun pro neziskovku
01/09/2017
Mobilní aplikace nabízí přepis i tlumočení
01/09/2017
Vznikla nová služba pro osoby s postižením sluchu, zajišťovat ji budou nevidomí
22/05/2017
Mobilní aplikace, která zpříjemní život neslyšícím v ČR
Diskuze a názory k článku

Vložit příspěvek
kurz?vapodtr?en?Srtike ThroughGlowst?nov?n?Maqueeform?tovan? textzarovnat dolevavycentrovatzarovnat dopravaodkazEmail Linkhorn? indexdoln? indexuvozovkyListHelp


Pro vložení příspěvku k článku se musíte přihlásit. Nemáte login? Zaregistrujte se. Registrace je zdarma

Login 
Přihlašovací jméno:

Heslo:

zapamatovat Zaregistruj se, je to zdarma!
Zapomněl(a) jsi heslo?

jsme na facebooku 

uživatelé 
Online
registrovaní: 0
neregistrovaní: 8
celkem: 8
Přihlášení

ikonka 

aktuality 

RSS kanály 

[CNW:Counter]